Thursday 8 December 2011

May.....Be A BOY!

Salam....

Arini aku gi check up. Minggu ni dh masuk 31 minggu. Rase kejap je dh lbh kurang 7 bulan. Kadang tu mcm x caye je rase. Apepun...syukur alhamdulillh, kesihatan di tahap yang elok.

Check up td, doc scan perut. Tuk makluman, ini adalah kali kedua aku scan sejak dh berbulan-bulan aku pegnen. Tak tau nape. Tp rasenye pegnen kedua ni mcm kurang jumpe doc & scan. Cume jumpe nurse jek. Bile tanye nurse knape. Nurse kate...sbb awak takde ape2 mslh kesihatan....x perlula jumpe doc. Ok...jawapan diterima. tQ cik & puan nurse =)

Alhamdulillah td aku dpt doc yang baik, peramah & caring. Doc yg scan aku sblm ni agakssss kurang peramah. Siyes jek muke bg rawtn. Rase mcm msuk bilik doc tu just tgk dia buat kije je....hehehhee. Takpela..lain org lainla ragamnye kan? Tp doc arini mmg best! 5 bingtang aku bg kt dia (klau blh bg la).

Haish...bile aku nk citer psl baby ni. Byk pulak melencongnye...ngeeee. Td doc scan, dia kate mcm lelaki. 2 kali dia try tgk....nmpk mcm baby boy punye 'tuuuutttt'. Reaksi aku? senyum je la....takde komen pape sgt. Cume aku adela ckp kt doc tu....yg teke pun baby boy pun ramai. Aku redha je jantina ape pun. Yang penting baby sihat, sempurna sifat & dipermudahkan lahir...amin. =). Tak nampak sgt 'tuuuttt' baby tu, scanner kt klinik kesihatan kerajaan tak clear sgt. Takpela...baru anak kedua, klau dpt girl lg pun takpe. =)


Result check up td;
- air ketuban ok, mencukupi
- kedudukan uri ok, berada di bahagian atas
- berat baby ok, 1559 gram
- cume kedudukan baby kurang ok, baby melintang.

Kepala kt belah kanan perut aku. Tp doc kate ok lg. Sbb blm 36 minggu. Klau dh 36 minggu baby masih melintang...kene trus refer ke hospital. Risau plk bile dgr berita ni. Harap2 baby dpt pusing & kepala ke bwh sblm 36 minggu nanti. Mama takmo kene operate. Mama hrp sgt2 dpt bersalin normal mcm mase brsalinkan kakak damia dulu. Mudah-mudahan Allah elokkan keadaan ni, betulkan kedudukan baby & dptla mama bersalin secara normal....amin.

sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment