Saturday 10 December 2011

Damia....damia....

Minggu ni papa xde lg. Papa asyik out station jek. Blh kate tetiap minggu papa xde. Tp minggu ni papa kt semban jek. so hati ni blhla bertenang lg. sbb x terase jauhnye. mase papa kt pangkor, mmg aku menangeh sbb terase jauhnye jarak yg memisahkan we ols..(mcm org sakan brcinte plk aku ni). tp yg peliknye, bile papa stakat kt semban tu...damia ni blh plk dia touching2. menangis bagai nk rak (suare xdela teriak teriak, airmate je...dh mcm empangan pecah). Duk la ulang2 ckp "nak papa...nk papa...". Sian btl tgk dia. merah idung, mate & mulut. smpai2 sedu2 x terkeluar suare.

...ni la muke budak kecik yg menangis rindukan papa dia...

Dah sian tgk dia mcm tu, aku pun call la papa....bg damia ckp ngan papa. dia mcm dh ok. susah dia nk ckp sbb suare trsekat-sekat. bile letak je fon, dia sambung lg plk! igt dh habis dh drama sedih td. rupenye tak...siap berepisod episod plk. smpai 3 kali gak call papa dia (cubaan papa memujuk jarak jauh x berjaya...haha)

dah xtau nk pujuk camne, aku saje buat gaya merajuk. aku berpaling dari dia, aku ckp... "xpelah kakak, kakak asyik ckp nk papa je....kakak xnak mama kan?". Dan dan time tu...trus dia dtg peluk aku & ckp "nak mama....". (heh heh...terrer x aku brdrama ngan anak?). xsangka plk brjaya taktik ni. bagus2...geliga mama! =)

nmpk damia mcm dh ok jek. aku pn saje la mntk tlg dia sapukan losyen kt tumit aku yg dh kasar & merekah mcm tanah kemarau ni. mungkin dek berat badan yg dh brtambh-tambah ni kan. Damia mmg suke aktiviti mcm ni. Laju je dia amik losyen & sapu...best je rase ade dayang tlg sapukan losyen sambil baring tgk tv. Rase bertuah badan ade anak yg dh blh diharap...syukran! Rajin anak mama ni....rajin smpai besar ye sayang  =)

...muke happy! hati dh terpujuk...

 ...sila abaikan kaki yg bengkak itu, dh mcm kaki gajah! huhu...
...tekun mcm tukang urut mama tgk...

sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment