Thursday, 8 December 2011

Cerita Susu Coklat & Dalili Damia...

Nak citer psl Dalili Damia & rutin barunya. Skrg ni, Dalili Damia dh makin pandai! Setiap kali papa dia gi isi minyak kete....dia msti nk pau air kotak cekelat. Air kotak susu UHT dutch lady perisa coklat tu. Tp damia x panggil air kotak coklat. Dia panggil air "bilo" (sbenanrnye dia nk sebut milo). Mungkin mind set dia...asal kaler cam tu jek.....air tu msti air milo. Cara damia mintak plk mcm2 gaya & ragamnye. Kadang tu direct jek dia mintak "nak air bilo papa". kdg tu tak ckp ape2, tp duk gosok2 mate sambil mulut buat bunyi2 mcm bdk majuk. Bile kite tanye...kakak knape? kakak nak ape....baru dia jwb "nak air bilo". Suare pun ala2 x kuar gitu.

Ada satu kali tu, kete dh gerak kuar dr stesen minyak tu...baru dia ckp nk air bilo. Aduyai....susah la plk nk patah blk. So, mama ni pun pujukla, bgtau yg kejap lg nk singgah kedai nk beli brg, nnti mama belikan kt kedai tu. Nasibla dia ok, nak. Kdg ade bdk kan nk tempat yg sama gak....xmo tempat lain. On the way ke kedai tu mama & papa sembang2 la mcm biase. Tetibe kakak damia blh plk ckp "jgn cakapppp.....kakak nk air bilo". Huh???? terkujat mama ngan papa. tergelak kitorg. Apela damia ni. Agaknye dia takut bile kitorg leka bersembang, kitorg akan terlupe tuk gi kedai belikan air bilo dia tu. Hehehehehee....sabo je la dak damia ni!

So, kesimpulannye....kos isi minyak papa,  klau nk isi RM50...skang dh jd RM51.80 la. Ade tax dr Dalili Damia ni... =)

....senyap je bile dh dpt....

...bile mama mntk sket, dia ckp "dah dah jgn byk2, nnti damia nk minum nnti abis kang"
...sabo je mendengornye...

apepun....mama mmg sentiase geram ngan ngomellan dari mulut si Dalili Damia ni. Bile berckp ade masenye mcm org tua2... =)

sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment