Tuesday, 13 December 2011

Hujung Tahun Yang BZ...

As salam...

Terase sgt sibuk nk mengakhiri hujung tahun ni. Semakin terase juge penat di badan. Hari-hari keje banyak, smpai pening2 kepala. Kejap org tu cari kejap org ni cari, kejap big bos panggil. Bersabar je la ye fatin. Hari2 nk tido terase sakit2 badan. Wlaupun hari2 cube tido awal...seawal jam 10. Tapi nk bangun esok pg tetap terase liat. Tak cergas langsung rase. Seksa je rase nk bangun pagi. Kompem terase sakit satu badan....mungkin juga disebabkan perutku dh bertambah besar. Tp aku tetap gagahkan jgk dtg keje, takde nk ngelat2 amik MC. Aku xmo nnti anak aku pandai mengelat dlm hidup. So, dari dia dlm perut aku kene jd ibu yg kuat semangat. Xmo jadikan pegnen sebagai alasan tuk mls2 keje, cuti2 (MC) tanpa sebab & byk lg yang x perlu aku ikutkan sgt. Sgt cukup dgn layanan sempurna dari encik suami sepanjang aku pegnen ni. Biarla kt opis aku penat bagai2, tp kt umah encik suami sgt byk membantu meringankan beban. Tp nak manja lebih2 pun xblh jgk...takut2 nnti baby yg lahir manja sgt & kurang pandai berdikari. Bersederhana lbh baik =)

Oleh itu, aku kenela bersabar dgn segala ujian yang mendatang. Kuatkan semangat, gagahkan diri. Insya-Allah akan ade & dtg kelapangan di sebalik kesibukan ni. Aku bekerja pun kerana Allah (kene slalu igt pesan abah). Wlaupun bos takde, aku mampu disiplinkan diri tuk selesaikan keje. Aku mampu bekerja tanpa menunggu arahan bos. Aku keje bkn sbb bos ade depan mata. Alhamdulillah...aku bkn bersifat begitu. Allah kan Maha Adil, maka tunggu saja nikmat dari-Nya. Insya-Allah.... Allah kan bersifat Ar-Rahman Ar-Rahim. Hanya perlu yakin kepada Allah Yang Maha Mengetahui =)

Hari yang ditunggu pasti akan tiba....insya-Allah =)

 aku....sgt suke pelangi!

Sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment