Wednesday, 7 December 2011

Sweet Potatoes Crips!

Sweet potatoes crips...home made! aku beli keledek tuk buat pengat. biasela aku, suke beli terlebih bajet. bile dh terlebih tu xtau nk buat ape plk. nk buat keria rase mcm leceh la plk. kang aku jgk yg mkn sorg2. papa bkn suke sgt kuih2 camtu. lastnye aku buat je la kepek. alaa...mcm kepek ubi, pisang & lain2 tu. mule2 tu sume buat x heran jek ngan kepek yg aku dh siap goreng tu. bile aku suh rase, papa ckp...dh penuhla perut baru lps mkn nasik. bile suh damia plk rase...dia geleng jek. hmm...xpe2. biar mama buat iklan!

aku pun mknla smbil kunyah ala2 gaya mcm sedap sgt kt depan derang (sebenarnye aku pakse papa rase!). hahaa...penipu aku ni kan? bile papa dh rase trus dia makan lagi dan lagi dan lagi tak benti2. damia nmpak jek papa mkn x benti2, mulela dia rase tertarik. kelam kabut dtg nk mkn gaks. skali dia dh rase....haaaaaaa....baru tau langit tinggi rendah. trus xmo benti kunyah. smpai kene pujuk dia benti mkn plk, sbb nak suh mandi.

to be honest! kepek tu simple jek. tp mmg sedap, lagi2 keledek yg kaler oren tu. terase manis2 keledek tu. yang lecehnye nk sagat keledek tu la. nk sagat keledek putih tu susah....agak keras.

 
...kakak damia kate "sedap mama"...

...jgn pandang rendah pd rupe tau....hahahhaa...

...kemain kakak damia ni posing...

len kali klau mama rajin mama buat lg ye =)

sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment