Monday, 5 December 2011

Hujung Minggu Yang Penat!

Di saat usia kandungan telah mencecah 30 minggu & pengisian hujung minggu tanpa rehat...terasa amat memenatkan. Maklumlah, org bekerja, bile smpai hari sabtu & ahad...msti nk berehat. Kebetulan, dh tiap2 minggu kebelakangan ni mmg takde ruang & peluang tuk brsantai dirumah. Sabtu, follow rombongan pengantin. Gerak dari BBST, sepang ke Bera, Pahang...sgt memenatkan untuk org yg berbadan dua mcm aku ni. Rase mcm aku dh tak selasak dulu. Faktor pertambahan umur agaknye...hehe. Tp kene la join kan. Adik ipar kawen tu...tak patut je klau tak pegi. Tp ade jgk abg2 yg tak pegi. Ape nak buat, bukan sume dlm kawalan kite.

Sampai umah dh maghrib. Sakit belakang & bengkak kaki mmg tak dpt nk dielak lagi. Menanggung je la. Mak, & famili long singgah umah...so, tak blhla nk rehat2 santai sesuke suki hati ni. Kene penuhi keperluan tetamu sebaiknya. Memasak & menyediakan ape2 yg sepatutnye. Wlaupun badan tgh menanggung keletihan, kene gagahkan jgk...bkn slalu pun derang singgah ke rumah...

Ahad, lbh kurang kul 3.30 ptg mak & famili long gerak blk johor. Aku, papa & damia trus tumbang! Tido smpai kul 6. Puas jgkla tido... Bangun solat asar & trus sediakan minum ptg sbb papa kate xmau mkn mlm. Layan chicken finger + jambu madu + air pns....dh sgt mncukupi. Lps maghrib & isyak, papa kemas & vakum satu umah yg dh dua minggu tak berkemas. Aku kemas dapur. Siap sume...rehat sambil tgk tv, then tido awal. Tp arini, badan masih terase saki baki keletihan dua hari tu.

Sabtu & ahad....asyik trtunggu tunggu je bile baby nak gerak. Bile badan dh letih sgt, mmg baby kurang gerak (pengalaman 1st pegnen dulu pn mcm ni). Agaknye baby memahami kondisi si mama.... =)

sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment