Saturday 17 December 2011

Aunty Aini's

Saje-saje try mkn satu tempat ni. takdela jauh sgt dr umah. Papa la ni yg sibuk sgt nk blanje mkn. Memule papa ajak try pizza dominos yg baru tu. Aku plk x rase nk mkn pizza. Akhirnye kitorg pun pegila tempat mkn yang bernama Aunty Aini's ni. Papa kate masakan melayu dia biase2 je. Sbb pada pendapat papa....blh dpt masakan yg sama, yg lg sedap rasenye, dgn harga yg lebih brbaloi baloi. So, buat ape nk buang duit kat situ kan? Itu pendapat je...jgn terikut-ikut ye.. =)

...aku google je pic ni. tak dan nk snap2 time ujan, mlm plk tu. mau kene sound ngan encik suami kang...

Yang tak dinafikan, environment kt tempat mkn tu blh thn best la. konsep garden kan? mestilah byk pokok2. Duduk pun meja jauh2. Cume kebetulan kitorg kurang bernasib baik sbb time dtg tu ujan, kene duduk dlm pondok (staf situ panggil rumah hijau, sbb pondok tu derang cat kaler hijau kot). bile duduk dlm pondok tu...cume ade 2 meja jek. Tgh sedap2 duduk, tetibe ade 1 famili dtg duk sblh. kurangla privacy. sbb meja agaks dekats la jugaks. huhuuuu... tu yg xde snap2 pic sgt, segan beb!. Dah nk habis mkn, baru famili sblh tu siap & beredar.

...masuk2 je akan nmpk tempat ni...
Yang kelakarnye, mase famili tu dh start mkn...kitorg plk baru nk mkn. Kakak damia mcm biase akan bace doa & suarenye plk blh thn bkn pelahan. Terkedu kitorg sbb famili sblh (suami + isteri + 2 anak yg dh skolah) tu mkn xde bace doa & tadah tgn. Siap anak2 kt famili tu tertoleh toleh kt meja kitorg. Serba slh plk mama & papa time tu... nak buat mcm mane, dh mmg mcm tu amalan damia....nk mkn kene bace doa...tadah tgn betul2. x salah kan? =)

Pendapat aku plk, menu western kt situ so so jek. kurang berbaloi dgn harganye. snang kate x bape sedap la. aku mkn lamb chop. separuh masa pertama mkn...aku dh pening2 mabuk...haha. papa ckp sbb lamb tu x cukup msk kot. xtaula...mcm2 blh jd penyebab kan? mungkin jgk disebabkan aku sndri alah time tgh pegnen ni. chicken chop papa pun x sedap. mushroom soup pun xsedap. fries x best. air pun x best. rege air rm5, aku igtkn jus orange tu = fresh orange. rupenye ala2 kordial jek. haru tul tekak nk minum. baik mkn mknn camni kt secret recepi or mane2 francais. Aku rase nailis kt sentul atau chop & stick kt kg baru lg ok kot. kesimpulannye kitorg xmau dtg lg...hehe...babai aunty ainis. tp semuanye terpulang pada selere tekak masing2 ye...mesti ade tekak yg suke kan?  =)

ni je la pic yg aku sempat snap (dlm umah ijau tu), kebetulan famili sblh tu dh blah...heh heh.

...lebarnye pipi kakak...

...aku suke gile tgk pose papa & damia time ni, suweeeetttt!...
**love both of you**

pssttt!!! aku rase jd mahal sbb dulu anthony bourdain penah dtg kot. siap msuk tv lg. channel travel & living kalo x silap (skang TLC).

sentiasa belajar bersyukur dengan apa yang ada....(peringatan untuk diriku)

No comments:

Post a Comment